RAVAGO BUILDING SOLUTIONS

Billycom casefiles: Ravago Building Solutions

Ravago Building Solutions mag dan al meer dan 65 jaar een ronkende naam zijn in de bouwsector, toen het bedrijf in 2020 bij Billycom aanklopte, kon hun online imago een flinke boost gebruiken. Onze contentexperts legden de fundering met een interactieve workshop, tekenden een solide contentstrategie uit en gingen van plan naar praktijk met persoonlijke interviews, inspirerende casefiles en technisch-inhoudelijke blogs. Lees verder!

The Client

Ravago Building Solutions is één van de historische pijlers van de Ravago-groep, opgericht door Raf Van Gorp in 1961. Een Belgisch bedrijf met een sterke lokale verankering én een breed internationaal bereik. Als producent en distributeur van hoogkwalitatieve bouwmaterialen groeide Ravago Building solutions uit tot een pan-Europese businessunit gespecialiseerd in isolatie, bitumen, bouwfolies en verpakkingen voor bouwprofessionals. Duurzaam, integer en sterk technisch onderbouwd.

The Job

Ravago Building Solutions is een ijzersterk bouwmerk met een uitstekende reputatie. Een rijke historiek, een sterk technisch team, een gerenommeerd productgamma en een breed klantenportfolio: troeven die het bedrijf elke dag in de praktijk brengt, maar die online compleet onder de radar bleven. Hoe kon deze bouwspecialist zich profileren als kenniscentrum naar architecten, aannemers en bouwmaterialenhandelaars? Billycom trok naar het hoofdkantoor in Arendonk, stelde de contentdoelstellingen scherp en gaf Ravago Building Solutions een digitale make-over.

How we did it

1 | Workshop met buttom-up aanpak 

Om de huidige sales- en marketingsituatie in kaart te brengen, schoven we aan tafel met het salesteam. Deze doorwinterde vertegenwoordigers trekken elke dag de baan op en kennen hun klanten, de kansen en risico’s als geen ander. Wie zijn de A-klanten vandaag? Welke producten verkopen het best? Welke prospects bereiken we vandaag (nog) niet? Billycom nam de rol op van facilitator, stuurde de gesprekken en bundelde alle bevindingen in een helder marketingrapport.

2 | Strategische marketingscan 

Next up: een strategisch plan van aanpak! Na het screenen van de ‘to be’-situatie, formuleerden we een helder actieplan dat Ravago Building Solutions sterker online profileert. Daarvoor dompelden onze contentexperts zich onder in de wereld van bouwmaterialen. Bitumenmembranen, polymeren, XPS-isolatie, … We doken in het ruime productgamma, voerden een SEO- en concurrentieanalyse uit en schreven doelgroepspecifieke buyer persona’s. Nadien presenteerden we het geheel in een customized marketingstrategie.  

3 | Contenplan in 3D-matrix

Tijd om de theorie om te zetten in de praktijk. Na een grondige SEO-optimalisatie van de website en de activatie van socialemediakanalen, tekende Billycom een strakke contentmatrix uit. Doelgroepen, producten, communicatiekanalen, beurzen en events, … We stelden alle parameters voor in een overzichtelijk contentplan en zorgden ervoor dat elke doelgroep afwisselend aangesproken werd. Een gevarieerde contentmix qua doelgroep, inhoud en contentformat? Check!

4 | Blogs, cases en social posts met unieke tone of voice 

De juiste tone of voice vinden, is altijd een evenwichtsoefening. Omdat ‘bescheidenheid’ één van de kernwaarden is van Ravago Building Solutions, opteerden we voor een krachtige maar nuchtere tone of voice. Lees: professioneel en helder taalgebruik, technisch-inhoudelijk correct. Productblogs over XPS-isolatie, cases rond gerenommeerde groendakprojecten, LinkedIn-posts met beursaankondigingen, … Alle content werd netjes ingepland, geschreven en gedeeld op diverse kanalen.

The result

Een sterk online imago, een groeiend engagement op social media en een blogpagina die elke maand frisse updates krijgt: de digitale aanwezigheid van Ravago Building Solutions onderging de voorbije jaren een grondige metamorfose. Naast onze vaste samenwerking per maand, staat Billycom als vaste contentpartner op de eerste rij om nieuwe producten te promoten, beurscommunicatie te verzorgen of straffe targetcampagnes uit te werken. Een partnership om op te bouwen!

RAVAGO BUILDING SOLUTIONS

CLINTIMMO

Opvallen in de krappe vastgoedmarkt? Je concurrenten een streepje voor zijn? Billycom bewees dat het kan en schreef een warme, authentieke en persoonlijke website voor vastgoedkantoor Clintimmo, in het gastvrije dialect van de Brusselse druivenstreek.

Lees meer

BREG

Het Leuvense BREG (Belgian Renewable Energy Group) sloeg de handen in elkaar met Billycom en webbouwer Vector Bross, en lanceerde trots een gloednieuwe website voor hun Amerikaanse doelmarkt. Daarbij schreef Billycom gevatte teksten in correct Amerikaans-Engels.

Lees meer

ROSALIE'S CHOCOLATES

Een kersvers merk succesvol lanceren? Je eigen vlag planten in het sterk rivaliserende landschap? Billycom beet zich vast in de case en de pralines van Rosalie’s Chocolates en gaf het chocolademerk een stevige imagoboost met een heldere website en inspirerende socialemediakanalen.

Lees meer

WONDERSERVICE

Hoe spreek je klanten aan via mail of telefoon? Communiceer je kort en krachtig, inspirerend, ontzorgend of als dé expert in de markt? Is het u of je? Garagenetwerk Wonderservice had nood aan een duidelijke tone of voice die Billycom uitgewerkt heeft in een hands-on manual.

Lees meer

TAG

Young graduates aantrekken in een competitieve IT-markt? Billycom rolde de mouwen op voor Tactical Advisory Group (TAG) en zette een uitgekiende employer branding strategie op touw, in lijn met hun DNA: direct en correct!

Lees meer

IN2GO

Hoe spring je als vastgoedkantoor uit de massa? En hoe breng je jouw team en expertise op een professionele manier onder de aandacht? Billycom liet een strakke, resultaatgerichte marketingwind waaien bij vastgoedkantoor In2Go.

Lees meer

DELTA SOURCE

Een nieuwe branding en een nieuwe positionering vraagt om een nieuwe tone of voice. Billycom ging aan de slag met het team van Delta Source, gespecialiseerd in tailormade software, om hun websiteteksten aan te scherpen en hun social media naar the next level te brengen.

Lees meer

INSTACLAUSE

Hoe kan je contentmarketing gebruiken om je groeiambities kracht bij te zetten? Dat was de vraag van legal softwarebedrijf Instaclause. Billycom greep deze uitdaging met beide handen aan en zette een sterke contentstrategie op poten, volledig in lijn met hun waarden en DNA.

Lees meer

ERIKS

Industriële dienstverlener ERIKS pakte uit met een gloednieuw kantoor. Hoe ze hebben, houden en personeel vlot meeverhuisden? Contentmarketingbureau Billycom bood houvast met een tweewekelijkse nieuwsbrief vol praktische informatie, facts en figures voor én tijdens de verhuisperiode.

Lees meer

LIVING STONE

Vastgoed gaat snel. De groei van vastgoedspecialist Living Stone mogelijks nog sneller. Hoe draag je sterke ambities van verschillende vestigingen uit in een uniforme, warme communicatiestijl? Billycom nam het voortouw in de futureproof marketingstrategie en bijhorende contentcreatie.

Lees meer

UMAIN

De boekhouder is met uitsterven bedreigd. Toch als we de lijst met knelpuntberoepen mogen geloven. Om niet alleen méér maar ook het juiste talent aan te trekken, brachten we de communicatie en employer branding van Umain in lijn met hun unieke DNA.

Lees meer

EASY LIFE

Huishoudhulp is al jaren een vaste klant op de lijst van knelpuntberoepen. Voor bedrijven in de schoonmaaksector is het dus een absolute must om in te zetten op een sterk werkgeversmerk. Dienstenchequebedrijf Easy Life schakelde Billycom in voor aantrekkelijke employer branding via authentieke socialmediacontent.

Lees meer

LAURIUS

Je bedrijfscultuur en strategie zijn continu in ontwikkeling. Geen betere manier om een nieuwe wind door je imago te blazen dan via een rebranding! Ook advocatenkantoor Laurius had dit begrepen en klopte aan bij Duval Branding en Billycom voor een visuele én tekstuele transformatie.

Lees meer

PREMED

Arbeidswelzijn is geen nice to have, maar een absolute must. Om hun nieuwe branding kracht bij te zetten en hun online vindbaarheid te boosten, lanceerde Premed in het najaar van 2022 een nieuwe website. Billycom scherpte de pen voor professionele SEO-teksten.

Lees meer

ARVESTA

Je medewerkers zijn je eerste ambassadeurs. Belangrijk dus om hen geïnformeerd en geïnspireerd te houden. Maar hoe pak je dat aan als je organisatie in totaal 250 winkels en 2.100 experts omvat? Arvesta schakelde Billycom in om hun interne communicatie te boosten met een tweewekelijkse nieuwsbrief.

Lees meer

IMMO JAN STAS

Vastgoed bulkt van clichés. En dat is zonde voor vastgoedkantoren die écht het verschil willen maken. Daarom maken we er bij Billycom onze missie van om vooral de expertise en gepassioneerde mensen binnen de sector te laten spreken. Daar is de nieuwe website van Immokantoor Jan Stas alvast een mooi voorbeeld van!

Lees meer

HAPPY VOLCANO

Het juiste talent aantrekken, begint bij je website. Zeker als je op zoek bent naar nicheprofielen in de IT-sector, zoals game developers. Dat had Happy Volcano goed begrepen. Het eigenzinnige, Belgische gamebedrijf schakelde Billycom in voor Engelse SEO-copywriting op maat.

Lees meer

TARGET RECRUITMENT EN ELMOS

Pionieren in werving, selectie en consultancy: de Elmos Group doet het meer dan 25 jaar met verve in de wereld van IT en engineering. Maar in een hyperconcurrentiële markt, stijgt de nood aan een sterk online uithangbord. Enter Billycom!

Lees meer

KOM OP TEGEN KANKER

De bruisende campagne- en communicatiedienst van Kom op tegen Kanker geeft het beste van zichzelf om correcte informatie op maat van patiënten, familie, vrijwilligers en het grote publiek te verspreiden. Als een warm team met zo’n mooie missie strategische communicatieversterking zoekt, snelt Billycom te hulp voor de goede zaak!

Lees meer

ADVOCON

Een professionele, verstaanbare én vindbare legal website: de Advocon-website checkt alle boxes. Billycom schoof met de vennoten aan tafel, deed een grondige SEO-check en schreef de teksten precies zoals Advocon haar cliënteel adviseert: in mensentaal.

Lees meer

DELOITTE DIGITAL

Deloitte Digital stond samen met de Brusselse regering mee aan de wieg van het pioniersproject SmartMove, de intelligente kilometerheffing in Brussel. Ze schakelden Billycom in voor de SEO-copywriting van de nieuwe website. Begrijpelijke overheidscommunicatie met een hoge Google-score? Our cup of tea!

Lees meer

NELISSEN GRADE

“Hoe kunnen wij als gerenommeerd advocatenkantoor stagiairs en nieuwe collega’s aantrekken?” Nelissen Grade legde deze vraag neer bij contentmarketingbureau Billycom dat antwoordde met een uitgekiende employer branding-strategie.

Lees meer

TOBBACK & TIMMERMANS

Advocatenkantoor Tobback & Timmermans, gelegen in de Tiensestraat in Leuven, bouwde de voorbije jaren een mooi lokaal cliënteel uit. Billycom maakte de vertaalslag naar een warm online verhaal, waarin de persoonlijke touch met de doelgroep centraal staat.

Lees meer

UNIQUE

Unique is een straffe speler in werving en selectie, die aan de lopende band communiceert met collega’s, klanten en kandidaten. Billycom zet met plezier haar schouders onder overtuigende mailings, knallende slogans, vlotte vacatures en informatieve whitepapers.

Lees meer

DE HOORN

De Hoorn wou het nieuwe jaar stevig inzetten met een nieuwe, catchy website. Voor dit topproject sloeg Billycom de handen in elkaar met webbouwer Vector Bross. Het resultaat? Een blitse website en straffe teksten met een wauw-effect dat naar adem doet happen.

Lees meer

THOMAS MORE

Back to school! Billycom trok terug naar de schoolbanken en daar we hadden een goede reden voor. Hogeschool Thomas More contacteerde ons voor het uitschrijven van visieteksten en videoscripts. Een opdracht waarvoor we met veel plezier alle krijtjes uit de kast haalden.

Lees meer

SOFIE DUMONT

De enige echte ladychef Sofie Dumont? Hell yeah! In een geslaagde samenwerking met websitebouwer Dev+, schreef Billycom SEO-teksten voor Sofies nieuwe state-of-the-art website. Kortom, een opdracht voor Billycom om duimen en vingers bij af te likken.

Lees meer

THE GREENKEEPER

Met een vleugje glitter op het toetsenbord en content in de vingers sloten we 2020 af met een digitaal eindejaarsmagazine. Of we dit ook voor onze klanten doen? Of course! The Greenkeeper vroeg aan Billycom om haar inspiratie om te zetten in een uniek bedrijfsmagazine. Een geslaagd, groen resultaat!

Lees meer

PAPIER PRESENT​

SEO-teksten schrijven voor een nieuwe, uitgebreide website? Verpakkingsspecialist Papier Present stelde de vraag aan Billycom en we antwoordden met krachtig pennenwerk. We doken in de wondere wereld van bedrukte draagtassen, geschenkdozen en verzendverpakkingen. Time to unbox!

Lees meer

LE CONCERT OLYMPIQUE

"Ik heb Petra leren kennen en waarderen als een talentrijke, professionele en gedreven persoonlijkheid die qua PR & communicatie een belangrijke rol speelt binnen ons Beethovenorkest."

Lees meer

ARANEA LABS

"Als software developers schrijven wij perfect in Nodejs of PHP, maar voor het schrijven van onze website wilden we onze boodschap helder verwoorden in begrijpbare taal. Opdracht geslaagd dankzij Billycom."

Lees meer

WEBHERO

"Nog niet zo lang geleden viel je onze bureau binnen met een cake en de boodschap: “Hallo, ik ben de nieuwe buurvrouw”. Ondertussen is onze samenwerking uitgegroeid tot echt teamwork. De laatste maanden hebben we samen toffe projecten opgeleverd. Bedankt voor deze super samenwerking."

Lees meer

{{ popup_title }}

{{ popup_close_text }}

x